به گزارش بازی اندروید نتایج ارزیابی چكیده های هفتمین سمینار پژوهشی تئاتر مقاومت از جانب ستاد برگزاری جشنوارهی تئاتر مقاومت اعلام گردید.
به گزارش بازی اندروید به نقل از روابط عمومی هفدهمین جشنوارهی سراسری تئاتر مقاومت، ارزیابی چکیده های دریافت شده توسط کارگروه علمی پژوهشی هفتمین سمینار پژوهشی تئاتر مقاومت انجام و چکیده های منتخب به شرح ذیل معرفی شدند:
لازم به ذکراست پژوهشگرانی که چکیده مقالات آنها پذیرفته شده، حداکثر تا پانزدهم مهرماه فرصت دارند اصل مقالات را در دو فرمت «ورد» و پی دی اف» به ایمیل سمینار به نشانی research@rtfestival.ir ارسال نمایند.
چکیده های منتخب بدون اولویت:
1- بازنمایی هویت زن در نمایش نامه های علیرضا نادری (بررسی موردی نمایش نامه های «31/6/77» و «سه پاس از حیات طیبهی نوجوان نجیب و زیبا») (پریسا کیومرثی، محمدرضا رسولی)
2- تأثیر جشنواره های تئاتری بر جریانسازی تئاتر مقاومت (ایرج افشاری اصل)
3- بررسی «سکوت به مثابه مقاومت» از منظر فلسفهی مدرن (با تامل بر نمایشنامه های «خاموشی دریا» نوشتهی رضا گوران و «پیکر زن همچون میدان نبرد در جنگ بوسنی» نوشتهی ماتئی ویسنی یک)( قاسم تنگسیرنژاد)
4- استراتژی تبلیغات برای تئاتر جنگ (بهزاد خاکی نژاد)
5- بررسی مفاهیم اجتماعی در نمایشنامه هایی با مبحث مقاومت (امیر بشیری)
6- مطالعهی نشانه شناختی زمان در نمایشنامه های مقاومت (ملیحه سلیمانی)
7- خوانش پسااستعماری کارکرد افسانه های هرمزگان در نمایشنامهی «غُراب شیطان» رضاگشتاسب با نگاهی به دیدگاه های پساشرق شناسی ادوارد سعید (علیرضا داوری)
8- مطالعهی شاخصه های ادبیات حماسی در تئاتر دفاع مقدس (هادی ولی پور قره قیه)
9- بررسی جایگاه امر سیاسی در تئاتر مقاومت (مجید لکی سهلوانی)
10- نقد ایدئولوژیزه کردن گفتمانِ ادبیات و تئاتر مقاومت (آرمان طیران)
11- نقش کنشِ انتخاب شخصیت در خلق ادبیات نمایشی دفاع مقدس (فواد ابراهیمیان)
12- بررسی کنش شخصیت در ادبیات نمایشی دفاع مقدس ایران (بررسی آثار دفاع مقدس علیرضا نادری) (مرضیه درخشان نیا)
13- نمایش عروسکی: روشی مبین در بازنمایی امر مقاومت (بررسی جنبه های مقاومت و استحالهی آن در مفهوم عدالت اجتماعی، در اپراهای عروسکی عاشورا، مولوی و حافظ، اثر بهروز غریب پور) (سلما محسنی اردهالی)
14- بررسی عناصر مشترک متاثر از جنگ تحمیلی در نمایشنامه های دههی هفتاد اکبر رادی و مرتضی شاه کرم
(با تکیه بر سه اثر اکبر رادی «کاکتوس، شب بخیرجناب کنت، باغ شب نمای ما» و چهار اثر مرتضی شاه کرم «عندالمطالبه، تو هیچگاه نخواهی گشت، سانتیمتر، نوبت یعنی بعدی») (مریم جعفری حصارلو، سید علی حمزه پهنه کلانی)
15- تئاتر ظرفیتی برای شناخت و ساخت الگو- قهرمان ایرانی (مسعود شامی خاتونی)
16- تحلیل تاثیرگذاری نظام سیاسی بر جریان تئاتر مقاومت در دهه های هفتاد و هشتاد شمسی (محمدرضا رسولی، پریسا کیومرثی)
17- مطالعهی گسترهی مفهوم مقاومت در ادبیات نمایشی ایران از 1350 تا 1398 (فریبا جعفری)
18- بررسی کرونوتوپ در نمایشنامه های «پچ پچه های پشت خط نبرد»، «۳۱/۶/۷۷» و «چهار حکایت از چندین حکایت رحمان» نوشتهی علیرضا نادری (رضا نادری فرادنبه)
19- بررسی عوامل موثر بر بازنمایی فرهنگ در گسترهی مفهوم مقاومت با نهاد تئاتر(حسین حیدری پور)
20- خوانش ادبیات مقاومت از دریچهی بررسی تجربهی زیستی مربیان فوتبال استان خوزستان (با تمرکز بر زندگی پرویز دهداری، منوچهر سالیا، جاسم اهل یرف و لفته سه برادران (فرهاد ریاضی)
21- فهم نظری تئاتر دفاع مقدس در گفتمان تئاتر مقاومت (یک الگوی پیشنهادی، علی رویین)
22- بررسی راهکارهای گسترهی فرهنگ سازی مفهوم مقاومت با نهاد تئاتر (طلعت هوشمند)
23- واکاوی تطبیقی مفهوم هویت از نگاه انسان شناسی میان ادبیات عرب و ادبیات مقاومت ایران و اثرپذیری آن در نهاد تئاتر(احمد انوشه)
24- واکاوی هویت مکان در مواجهه با مفهوم مقاومت در ادبیات نمایشی ایران (مهشید حسینیان)
25- بررسی تطبیقی مفهوم مقاومت در ادبیات نمایشی روسیه و فرانسه از منظر عناصر زبانی و زیبایی شناسی (شهره امانی)
26- نگرشی برکارکردهای مقاومتی و مبارزاتی تئاتر خیابانی در جهان عرب (علی زیستی، روژین نادری)
27- بررسی تطبیقی مفهوم مقاومت در شاهنامهی فردوسی و ادیسهی هومر (سعید قاسمی، داریوش نصیری)
28- بررسی مقاومت بدن زنان در جنگ با نگاهی به نمایشنامهی «پیکر زن همچون میدان نبرد در جنگ بوسنی» نوشتهی ماتئی ویسنی یک (ابوذر مختارزاده)
29- مطالعهی تطبیقی نمایشنامهی «31/6/77» نوشتهی علیرضا نادری و داستان «بازگشت به حیفا» نوشتهی غسان کنفانی، برپایه الگوی سفر قهرمان جوزف کمبل (لیلی عاج)
30- گفتمان تئاتری و بازاندیشیِ فرهنگ مقاومت (ولی الله شالی، امیرابوالفضل اسکندری)
31- چگونگی نمود مبحث مقاومت در نمایشنامهی «مرده های بی کفن و دفن» نوشتهی ژان پل سارتر، برپایه نظریهی قدرت از منظر میشل فوکو(رحمان هوشیاری)
32- جامعه شناسی نمایش نامه های ارسالی در بخش نمایش نامه نویسی شانزدهمین جشنوارهی بین المللی تئاتر مقاومت برپایه نظریهی بازتاب جانت ولف (محمدرضا رسولی، پریسا کیومرثی)
33- مطالعات جامعه شناختی (خانواده) شخصیت های محوری در نمایشنامه های دفاع مقدس دههی 1380
(براساس رویکرد پیر بوردیو و با تاکید بر نمایشنامهی «31/6/77» نوشتهی علیرضا نادری (شهرام احمدزاده)
34- راهکارهای گسترهی فرهنگ سازی مفهوم مقاومت با نهاد تئاتر(احمد امین فرد)
35- رویکرد واقع گرایانه در پرداخت درام مقاومت و تقابل آن با خصوصیت های درام حماسی (مهدی نصیری)
36- تحقق گفتمان مقاومت در نمایشنامه های بهرام بیضایی(نمونهی موردی پرده خانه)(سید محمد مداح حسینی)
37- بررسی هویت اجتماعی در نمایشنامههای «سه پاس از حیات طیبهی نوجوانی نجیب و زیبا»، «پچپچههای پشت خط نبرد» و «31/6/77» نوشتهی علیرضا نادری بر اساس نظریهی ریچارد جنکینز (لیلی عاج)
38- بررسی نشانه شناختی اجراهای شاخص تئاتر مقاومت (از1375تا 1395) با تمرکز بر تأثیر نشانه های استفاده شده در تولید معنا (مریم رسولی)
39-بررسی جایگاه کمدی در آثار نمایشی با مبحث جنگ و مقاومت (سید جواد روشن).
هفدهمین جشنوارهی سراسری تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و با دبیری حمید نیلی، آذرماه سالجاری برگزار می شود.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب