بازی اندروید
برنده نوبل پزشكی ۲۰۲۴:

چون تلفن در یک اتاق دیگر بود، به تماس کمیته نوبل جواب ندادم!

چون تلفن در یک اتاق دیگر بود، به تماس کمیته نوبل جواب ندادم!

به گزارش بازی اندروید، «ویکتور آمبروس» برنده جایزه نوبل پزشکی ۲۰۲۴ در تماس با نوبل پرایز اظهار داشت که به تماس کمیته نوبل جواب نداده تا این که پسرش با او تماس گرفته و خبر را به او داده است.


به گزارش بازی اندروید به نقل از ایسنا، «ویکتور آمبروس» زیست شناس رشد اهل آمریکا جایزه نوبل پزشکی ۲۰۲۴ را به صورت مشترک با «گری راوکون» زیست شناس مولکولی اهل آمریکا برنده شد.
به نقل از نوبل پرایز، «آدام اسمیت» از وبسایت نوبل پرایز ظرف یک تماس تلفنی با آمبروس صحبت کرد و از احساس او نسبت به برنده شدن پرسید.
آمبروس: سلام
اسمیت: سلام. با ویکتور آمبروس صحبت می کنم؟
آمبروس: بله. بامداد بخیر
اسمیت: بامداد بخیر. بامداد خیلی زود شما بخیر. به خاطر خبرها(نوبل) تبریک می گویم.
آمبروس: سپاسگزارم. عذرخواهی می کنم. تلفن من در اتاق دیگری بود. به همین خاطر، تماسهای قبلی را نشنیدم.
اسمیت: نه اصلا مشکلی نیست. بنابراین، حدس می زنم شما هنوز با «توماس پرمن» از کمیته نوبل صحبت نکرده اید.
آمبروس: نه صحبت نکرده ام.
اسمیت: خبر را در تماس با خبرنگاران شنیدید؟
آمبروس: من خبرها را در تماس با پسرم شنیدم. یک خبرنگار با پسرم تماس گرفت و پسرم هم با من تماس داشت.
اسمیت: خوب است که چنین تماسی را با پسر خود داشته باشی.
آمبروس: بله همینطور است.
اسمیت: کمی گیج کننده است که یک خبر داغ را بشنوی و همه تلاش داشته باشند با شما تماس بگیرند. می توانم بپرسم نخستین احساس شما چه بود؟
آمبروس: نخستین احساس من، شگفت زدگی بود چونکه می دانستم قبلا جایزه نوبل به دوستان خوبم «کریگ ملو» و «اندی فایر» به خاطر کشف آران آی تعلق گرفته و آنرا جایزه مناسبی می دانستم که میکروآران ای را هم در بر داشت. ازاین رو وقتی دیگران می گفتند که امکان دارد جایزه نوبل بگیری، این ایده را نادیده می گرفتم چونکه عقیده داشتم که نوبل آنها این مورد را هم در بر دارد.
اسمیت: این چهارمین جایزه نوبل برای «نماتد» بود.
آمبروس: بله. این به من یک حس باورنکردنی از غرور می دهد و همچنین، اینکه راوکون برنده دیگر این جایزه است چونکه گری دوست خوب من است. از من در رابطه با نخستین احساسم پرسیدید. باید بگویم که در ابتدا شگفت زدگی و بعد لذت بود چونکه هرگاه چنین چیزی برای دانشمندان علوم پایه و بخصوص دانشمندانی که روی نماتدها کار می کنند پیش می آید، فکر می کنم برای همه کسانی که در این حوزه کار می کنند اعجاب انگیز است؛ نه تنها برای دانشمندان ویژه ای که روی این مورد کار می کنند، بلکه برای کسانی که در حوزه علم مشغول هستند؛ پژوهش های ژنتیکی مبتنی بر کنجکاوی روی پدیده های پیچیده و مباحثی که امیدوار هستید تا به شما بیشتر در رابطه با آن پدیده یاد بدهند. یافته های جدید همیشه اعجاب انگیز هستند.
اسمیت: توانایی دیدن پدیده های جدید، جدی گرفتن آنها و بررسی کردن آنها یک مهارت ویژه است. آیا فکر می کنید این مزیت کار کردن با اشخاصی مانند دکتر «دیوید بالتیمور» یا «باب هورویتس» است؟ آیا آنها به شما مهارت جست وجو کردن پدیده های غیر منتظره را یاد دادند؟
آمبروس: بله، خیلی زیاد. من خوش شانس بودم که با دانشمندان خارق العاده زیادی مانند باب و دیوید کار کردم. قبل از آن، با یک پژوهشگر به نام «ادوارد گئورگ» کار کردم و گئورک یک راهنمای فوق العاده بود و واقعا من را در رابطه با این حقیقت آگاه کرد که میتوان حین انجام دادن آزمایش های روزانه، به چیزهای جدید رسید. همچنین، او به من یاد داد که چگونه پژوهش های پیشین را بخوانم تا خودم را آموزش دهم و از چیزهایی که شناخته شده و شناخته نشده اند آگاه باشم تا بتوانم متوجه شوم که چه چیزی جدید است.
اسمیت: این جایزه یک تجلیل از تطبیق پذیری آران ای هم به حساب می آید. این طور نیست؟ منظورم اینست که باردیگر یک چیز غیر منتظره...
آمبروس: بله. در واقع خیلی هیجان انگیز است که این در نظر گرفته شود. به نکته خیلی خوبی اشاره کردید. من اخیرا از یک نشست در اُتاوا بازگشته ام که متعلق به «رایبوکلاب»(RiboClub) بود و بیشتر از ۵۰۰ نفر در آنجا حضور داشتند و شکل گیری ائتلاف «آران ای کانادا»(RNA Canada) را جشن گرفتند که یک شبکه سراسری از دانشمندان و اشخاصی است که پژوهش را در رابطه با آران ای برای حوزه سلامت، کشاورزی و تغییرات اقلیمی ارتقا می دهند. همه ما می دانیم که آران ای اعجاب انگیز و به طور باورنکردنی تطبیق پذیر است. آن نشست مانند یک تجلیل از آران ای بود؛ بخصوص هنگامی که من به جلسه پوستر رفتم و جوانانی را دیدم که کارهای گوناگونی را انجام می دادند.
اسمیت: می خواهم بدانم امروز وقتی پسر شما تماس گرفت، چه گفت.
آمبروس(خطاب به همسرش): کندی، کرگ چه گفت؟ {گفت} از سوئد تماس داشتی؟ باید به تلفن جواب بدهی.
اسمیت: خیلی خوب. بسیار سپاسگزارم و باز هم تبریک می گویم.
آمبروس: خدانگهدار
اسمیت: خدانگهدار



منبع:

1403/07/18
09:50:45
5.0 / 5
102
تگهای خبر: آموزش , پوست , جوانان , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
بازی اندروید