بازی اندروید

تغییراتی در روند صدور مجوز فیلم - تئاترها

تغییراتی در روند صدور مجوز فیلم - تئاترها

به گزارش بازی اندروید مدیرکل هنرهای نمایشی از تغییرات جدیدی برای صدور مجوز فیلم - تئاترها در مشارکت با سازمان سینمایی اطلاع داد.


به گزارش بازی اندروید به نقل از ایسنا، مدتی قبل خبر رسید توافقی که ماه ها قبل میان مدیرکل هنرهای نمایشی و رئیس سازمان سینمایی (قادر آشنا و حسین انتظامی) برای تسریع روند صدور مجوز فیلم تئاترها انجام شده بود، به شکلی ملغی شده است و در سازمان سینمایی هم به برخی آثار اصلاحیه وارد می شود. در حالیکه قرار بود تایید محتوا در اداره کل هنرهای نمایشی صورت گیرد و بازنگری باردیگر ای در شورای صدور پروانه نمایش سازمان سینمایی صورت نگیرد.
تغییر این توافق با حضور معاون جدید نظارت و ارشیابی سازمان سینمایی (سعید رجبی فروتن) جدی تر شد و بعد از مدت ها، توافق دیگری حاصل شده است.
در اینباره قادر آشنا - مدیرکل هنرهای نمایشی - به ایسنا اظهار داشت: قبلاً با دوستان در سازمان سینمایی توافق کرده بودیم فیلم تئاترهایی را که ما تایید کرده و ارسال می نماییم، آنها هم تایید کنند، اما هم اکنون به توافق دیگری رسیده ایم که بهتر است و هنرمندان تئاتری را معطل نمی کند.
او اضافه کرد: از این پس مقرر است وقتی همکاران ما در اداره کل هنرهای نمایشی فیلم تئاتری را برای گرفتن مجوز بررسی می کنند، از سوی سازمان سینمایی هم نماینده ای حضور داشته باشد تا همه چیز در اداره کل بررسی شود و فرایند کار طولانی تر نشود. در واقع تلاش شد که این مسیر صدور مجوز تکمیل تر شود، چون ما وقتی محتوا را تایید می کردیم در سازمان سینمایی به لحاظ فنی و قابلیت پخش باید فیلم تئاترها بررسی می شدند. هم اکنون یک پله جلوتر آمده ایم تا پیش از اینکه اثری به سازمان سینمایی ارسال شود با حضور نماینده آنها، امور محتوایی و فنی همزمان با هم بررسی شوند.
آشنا همینطور اظهار داشت: درباره فیلم تئاترهای جدیدی هم که مقرر است تولید شوند ذکر این نکته مهم می باشد که با دوستان در سازمان سینمایی گفتگو کردیم و پارامترهایی مشخص شده تا ضبط فیلم تئاترها بر مبنای آن معیارهای فنی صورت گیرد. البته اگر امکان حضور نماینده سازمان سینمایی هم وجود داشته باشد، برای ما این شرایط مهیا است تا در هنگام ضبط برای رعایت نکات فنی سرصحنه باشند و به نظر می آید این سریع ترین راهی است که برای صدور مجوزهای فیلم تئاترها می توان انجام داد و تلاش ما این بود که چنین کاری به نفع تئاتری ها صورت گیرد.



1399/09/19
14:23:09
5.0 / 5
1313
تگهای خبر: تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
بازی اندروید